Zakon o prometnih pravilih določa, da je potrebno v obdobju od 15. novembra do 15. marca ter v zimskih razmerah, ko se pojavlja sneženje in vozišče prekrije sneg, ali pa je vozišče prekrito s poledico, na motornih in priklopnih vozilih obvezno uporabljati predpisano zimsko opremo.

V zimskem obdobju se letna pnevmatika, če so temperature visoke, obnese precej dobro. Ključna točka je temperatura okoli 7 stopinj Celzija, pri kateri se mehkoba letnih pnevmatik še lahko primerja z zimskimi. Nižje temperature pa lahko letnim pnevmatikam preprečijo učinkovit oprijem, kar je še posebej izrazito pri zaviranju in vožnji skozi ovine, zato jih moramo novembra zamenjati z zimskimi pnevmatikami.

Zimska pnevmatika ima simbol snežinke

Številni vozniki se vprašujejo, ali oznaka M+S na pnevmatiki označuje celoletno pnevmatiko. V resnici te oznake skrivata angleški besedi za blato (mud) in sneg (snow). Te oznake se nahajajo na številnih zimskih in celoletnih pnevmatikah, pri čemer popolnoma zimske pnevmatike dodatno vsebujejo tudi simbol snežinke.

Ta snežinka na pnevmatiki označuje njen namen za zimske razmere, ki vključujejo nizke temperature, poledico, snežno brozgo in podobne pogoje. Pnevmatike s to oznako so zmožne bolje opravljati svojo nalogo v teh razmerah kot tiste brez nje. Res je, da pnevmatika z oznako M+S v odsotnosti snega lahko bolje opravlja svojo nalogo kot prava letna pnevmatika, vendar pa v bolj zahtevnih zimskih razmerah ne bo več dovolj učinkovita.

Letnica izdelave zelo pomembna

Na vsaki pnevmatiki je oznaka o tem, v katerem mesecu in letu je bila izdelana. Ko se je začelo razpravljati o tem, da pnevmatika po štirih letih morda ni več primerna za uporabo, so strokovnjaki za pnevmatike začeli pojasnjevati, da če je bila pnevmatika, ki je stara štiri leta, pravilno hranjena v skladišču, jo lahko obravnavajo kot novo in jo uporabljajo še naslednje štiri leta. Vendar po osmih letih takšna pnevmatika postane vse slabša. Staranje jo naredi trdo, in po devetih ali desetih letih, četudi ima še dober profil, postane praktično neuporabna.

Zimske pnevmatike se dejansko bolje obnašajo v dežju. To je posledica njihovih globokih in širokih kanalov, vendar pa učinkovitost zimskih pnevmatik v dežju tudi delno določa globina profila.

Kdaj uporabiti snežne verige?

Snežne verige, so učinkovite le v primeru globjega snega, medtem ko v primeru ceste, ki je prekrita z le centimetrom snega, ne bodo prav veliko pomagale. Poleg tega je pomembno, da vozniki ne zanemarijo drugih zimskih priprav, kot so uporaba ustrezne tekočine za pranje avtomobilskih stekel, preverjanje stanja metlic brisalcev, delovanja naprave za ogrevanje notranjosti vozila in, ko zapade sneg, temeljito očiščenje celotnega avtomobila, vključno s streho ter sprednjim in zadnjim delom.

Zakaj zimske pnevmatike niso primerne za uporabo poleti?

Težave pri uporabi zimskih gum poleti se pojavijo v nevarnih situacijah, kjer je ključno, da pnevmatike učinkovito opravljajo svojo vlogo. Poleti so zimske pnevmatike, zaradi svojih vdelanih lamel v blokih, običajno mehkejše in se bolj deformirajo pri visokih temperaturah, kar povečuje tveganje za zdrs v ovinkih in podaljša zavorno pot.

Zimska pnevmatika se običajno obrablja precej hitreje kot letna, saj je izdelana iz mehkejših mešanic in ima bolj grob profil. To lahko vpliva tudi na porabo goriva, ki se poveča. Vendar, če smo pozorni na to pomanjkljivost zimskih pnevmatik skozi celotno leto, jo lahko omilimo z mehko in previdno vožnjo, ki ne vključuje visokih hitrosti.